28 Eylül 2014 Pazar

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi, Günlük Ders Planı Örneği

GÜNLÜK DERS PLANI

BÖLÜM I
Ders: Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Sınıf: 1
Süre: 40dk(20+20)

BÖLÜM II
Kazanımlar:
Yer değiştirme hareketlerini yapar.
Dengeleme hareketlerini yapar.
Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Oyunu belirlenen kurallara göre oynar.
Oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.
Öğretme- Öğrenme Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Soru Cevap, Tekrar.
Kullanılan Araç Gereç ve Alan: Plastik Çember, Tebeşir ve Düz geniş bir alan.
Güvenlik Önlemleri: Çarpma ve düşmelere karşı alan düzenlemesi yapılmalı ve ilk yardım seti bulundurulmalı.
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:
  • Dikkat Çekme:
Sincaplar nasıl hareket eder biliyor musunuz? Kim söylemek/göstermek ister?
Gitmek istediğimiz yere kaybolmadan nasıl ulaşabiliriz? Sokaklarda bulunan tabelalar  ne işe yarar?
·         Güdüleme :
En hızlı canlı kadar hareketli olmak için biraz sonra oynayacağımız oyunlara katılırsanız sizde hareketli ve hızlı olabilirsiniz.
Biraz sonra oynayacağımız oyuna katılırsanız, kaybolmadan varmak istediğiniz yere çeşitli işaretleri takip ederek ulaşabileceksiniz.
  • Gözden Geçirme: Yürüme, Koşma, Atlama, gibi hareketleri hatırlayınız. Hareketli olmanın içinde bu tür davranışlar vardır. Hepiniz bu davranışları zaten yapıyorsunuz.
  • Öğretme ve Öğrenme Süreci/ İşleniş
Etkinlik 4: Çemberden Çembere. (Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı Sayfa 4).
Etkinlik 1: Köşe Kapmaca  (Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı Sayfa 3).
Etkinlik 2: Ayağını yerleştir. (Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı Sayfa 3).
Etkinlik 3: Yönünü Bul. (Oyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı Sayfa 3).
·         Özet:
Çocuklar bu dersimizde hızlı ve yavaş şekillerde koşarak,  kaybolmadan,  en kısa yoldan ve en kısa sürede nasıl sonuca nasıl ulaşacağımızı yaşayarak gördük. 

BÖLÜM III
Geri bildirim alma:
Gerçekleştirilen etkinlikler “Yer Değiştirme hareketleri gözlem formu “ ve “Oyun gözlem formu” kullanılacaktır.
Ayrıca;
Çocuklardan, hızlı ve yavaş nasıl hareket edildiğini ifade etmeleri ve göstermeleri, en iyi nasıl hareket ettiklerini söyleyip göstermeleri; öz değerlendirme yapmaları ve arkadaşlarının hareketleri ile ilgili fikirlerini ifade etmeleri istenecektir. 

BÖLÜM IV
Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar: Derste kullanılan etkinlikler ders zamanına ve öğrencilerin beceri durumlarına ilişkin olarak çeşitlendirilecektir. Ayrıca Fiziksel Etkinlik Kartlarında yer alan ilgili etkinliklerden de yararlanılacaktır.



Sınıf Öğretmeni
Mehmet Ayvalıtaş                                                              Uygundur










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder